Thursday 20 September 2012

Susu Dibalas Tuba

Posted by ckynnogha78 On Thursday, September 20, 2012 2 comments



Nang (memang) ada juga anak tidak mengenang jasa ibu bapanya masa inikan. Dahlah penat ibunya melahirkannya tapi dihantar ke Rumah Orang Tua. Macam kes di Rumah Jagaan & Rawatan Orang Tua Ikhlas, Selangor ni.

Ibu, 80 tahun dan mempunyai 3 orang anak telah meninggalkan ibunya di tepi jalan yu. Ish..geram na hati  saya tok eh... tengah naip tok pun tak dapat kawal rasa mulut nak... Anak-anaknya bukan mengherdik ibunya saja bahkan madah ibunya pembawa sial bila anak lakinya gagal dalam perniagaan.  Ibu dikatakan bodoh & celaka. Adaaakkaahhh?  Eeee....ggggrrrr...nya saya..  padah ibu ya “ Sejak anak lelaki saya mengalami masalah perniagaan, dia sering memaki saya dengan panggilan sial, bodoh dan celaka. Mungkin kerana saya membebankan mereka.  Dia anak kesayangan dan dimanjakan sejak kecil lagi.”

Ibu merayu anaknya supaya tidak meninggalkannya tetapi tidak diendahkan apabila sifat perikemanusiaan, bahkan mereka meninggalkannya sehelai sepinggang. Sebelum ibu itu dibuang, mereka ada menjaga ibunya selepas bapa mereka meninggal dunia. Tetapi kian berubah bila anak lelakinya ada masalah dalam perniagaan.

Ibu ini sering menitiskan air mata bila mengenangkan nasibnya dan reda dengan takdir yang akan datang. Semasa Syawal tadi...ibu ini hanya beraya di Rumah Jagaan tersebut.

Peringatan: Bersama-sama kita memberi  layanan dan kasih sayang yang superb kepada ibu bapa kita sekiranya mereka masih hidup. Janganlah jadi anak derhaka macam cerita ini. Berkorbanlah apa saja untuk ibu bapa masing-masing. Duit dapat dicari...ibu bapa tiada galang gantinya.

Love my mum so much- berik vitamin sakit lutut jak saya dengan emak saya. Next gik lak...nak berik Vivix for my lovely Emak! Ambillah berkat dengan berbuat baik dengan orang tua, sama ada ibu bapa kandung, atau ibu bapa mertua kitak orang...untuk Yan..Al-Fatihah...

2 comments:

Post a Comment