Sunday 16 September 2012

Keperluan Ibu Mengandung & Janin

Posted by ckynnogha78 On Sunday, September 16, 2012 No comments


Panduan Pemakanan & Gaya Hidup Ibu yang Hamil
Bagi ibu-ibu yang sedang mengandung, mengambil pemakanan yang sihat sebelum semasa dan selepas hamil adalah penting. Ini untuk meningkatkan kesihatan ibu dan mengurangkan risiko anak mengalami kecacatan sewaktu lahir kelak

Di sini saya ingin berkongsi dengan para ibu supaya mengambil vitamin tanpa sintetik atau dihasilkan dari sumber yang semulajadi. Antara yang disyorkan ialah:


Vitamin B Complex yang turut mengandungi asid folik ini amat penting untuk perkembangan saraf bayi termasuklah perkembangan kognitif dan kelakuan anak yang dilahirkan kelak.Asid folik membantu badn dalam membina dan mengekalkan sel baru. Penghasilan sel darah merah yang cukup boleh menghalang anemia. Bahkan vitamin ini dapat menukarkan makanan kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan /kelesuan. Jadi, para ibu tidak stress semasa mengandung.

Vitamin C Sustained Release 500mg (diuji klinikal) ini telah membuktikan bahawa kandungan di dalam 2 tablet mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet ini mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) mampu meningkatkan keberkesanannnya dengan melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas. Walau demikian, elakkan mengambil vitamin C lebih dari 2 tablet sehari kerana ia boleh merosakkan buah pinggang kita.

Vita-Lea @ Multivitamin yang dianggap sebagai pelengkap nutrisi harian kita. Ia menampung keperluan pelbagai vtamin atau mineral dalam amalan diet yang tidak seimbang yang bukan sahaja untuk janin tetapi juga untuk ibu. Malahan ia menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.

OsteoMatrix @ Kalsium amat penting dalam diet seharian ibu mengandung. Kajian membuktikan pengambilan kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan. Melalui pengalaman saya, sepanjang saya mengandung anak ke 3, Ibrahim Habib, saya agak kurang mengalami kekejangan dan kebas serta sakit sendi semasa tidur mahupun bangun tidur. Malahan OsteoMatrix ini turut membantu saya memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala serta menguatkan tulang. Bahkan semasa mengandung, gusi saya kurang berdarah semasa berus gigi. Saya percaya ramai ibu mengandung mengalami simptom-simptom seperti saya semasa mengandung. Jadi, ambillah OsteoMatrix Shaklee ini  4 biji sehari sebelum tidur untuk kebaikan ibu mengandung.

Omega Guard  Shaklee ini diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan Jepun. Kandungan Omega ini adalah minyak ikan yang paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 Semulajadi berperanan dalam membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin serta membantu perkembangan memori. DHA adalah nutrien utama untuk otak, system saraf dan retina. Walau demikian bagi ubu mengandung adalah  disarankan diambil apabila kandungan berusia 5 bulan ke atas. Sekarang pun saya dan anak mengambil Omega Guard yang penuh khasiat ini.

Pemakanan suplemen serta gaya hidup sihat semasa mengandung amatlah penting kerana kesihatan ibu sebelum, semasa dan selepas mengandung adalah saling berkait antara satu sama lain.

Bagi ibu-ibu yang menitikberatkan kesihatan, cubalah dengan mengambil suplemen Shaklee semulajadi ini tanpa ragu-ragu lagi sementara stok masih ada. Para ibu yang mengandung tidak akan rugi sekiranya mengambil vitamin tanpa sintetik ini kerana tidak memudaratkan kesihatan para ibu dan janin. Para bapa...hadiahkan untuk isteri yang sedang mengandungkan anak anda...

Berminat? PM saya...Dapatkan tawaran istimewa ini.

0 comments:

Post a Comment