Thursday 13 September 2012

Pembuka Selera Anak

Posted by ckynnogha78 On Thursday, September 13, 2012 2 comments



ANDA TENTUKAN APA YANG ANAK ANDA MAKAN...

Susah betul nak menyuruh anak makan. Bukan orang lain...saya pun mengalami perkara yang sama u. Setiap hari mesti ngerepak, bego (bising) kat anak untuk nyuruhnya makan. 

Tapi..tahukah kita?
 Apabila kita memaksa anak makan atau menghabiskan kesemua makanan di dalam pinggannya, ia boleh menyebabkannya berasa tertekan. Kesian kan kat anak bila tahu pasal ini. Malahan ia lebih menyukarkan anak kita makan sehingga berasa kenyang. Hanya mereka yang dapat menentukan berapa banyak yang perlu dimakannya. (saya selalu gaduh sayang2 kat hubby pasal jumlah makanan anak gegirl saya coz hubby selalu madahnya taknak makan...padahal dia ada makan tetapi kompaun yang sedikit saja). Perutnya besar mana je kan? Kanak-kanak mempunyai perut yang kecil je yu...
Jadi, saya syorkan kat saya sendiri dan anak-anak saya ambil Meal Shake bagi yang berusia setahun ke atas kecuali bagi kanak-kanak yang allergic ‘cows milk’. 

Apa kandungan Meal Shake?
Hidangan lengkap & asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk diambil setiap hari. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi- buah-buahan, sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) yang terbaik dan mengandungi organism protein yang sangat berkualiti. Ia mudah menyerap ke dalam system tubuh dari peringkat bayi sehingga ke orang dewasa.

Meal Shake sesuai untuk diminum oleh semua golongan...bayi (7 bulan ke atas), kanak-kanak,pelajar, ibu mengandung, atlet, vegetarian, orang sakit, atau orang yang sentiasa ambil makanan segera. Cuba minum masa sarapan yu... nyaman... 


Dapat menambah selera anak yang kurang makan. Bahkan nutrisinya lengkap dengan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan badan kita. Ada lesitin soya yang sesuai dengan vitamin larut lemak. Kaya dengan protein...ada asid folik, mengandungi vitamin A, C, E, Zinc, B, dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat yu... 




Lazat diminum bersama air yang kita minat. Saya? Saya campur dalam Milo dan anak-anak saya pulak...campur dalam botol nenennya. Tok rupanya...


Berminat? Ehem..ehem...tertarik dan menarikkan? PM lah...sms..lah...

2 comments:

Yahhh ada saya beli tok ari ya pakei anak kamek

macam ni? ada perubahankah? mun nak beli gik pm jak k.

Post a Comment