Thursday 27 September 2012

Apa Vitamin Tanpa Sintetik

Posted by ckynnogha78 On Thursday, September 27, 2012 No comments


Bagaimana anda memilih makanan tambahan yang baik ataupun herba?  Kadang-kadang ia boleh mengelirukan kerana anda melihat banyak makanan tambahan dihasilkan pelbagai pengeluar pada hari ini. Kebanyakan orang tidak sedar bahawa supplemen makanan perlu diuji sebelum anda mengambilnya.


Kenapa perlu vitamin tanpa sintetik?

Lagipun kita mengambil vitamin untuk membantu dalam menjaga kesihatan kita. Saya fikir bahawa komen dari Dr Steve Chaney salah pakar kegemaran saya dalam bidang kesihatan dan pemakanan, mempunyai beberapa perkara yang menarik tentang apa yang perlu kita cari dalam memilih makanan tambahan yang baik.

Jadi apa yang benar-benar membezakan Shaklee dari yang lain?
Pada pendapat saya terdapat beberapa perkara yang membuat Shaklee menarik perhatian orang ramai.

 1) Integriti: Bagi saya, integriti bermaksud tiga perkara:

- Tiada gembar-gembur atau tuntutan palsu. Salah satu sebab mengapa syarikat-syarikat lain mampu untuk memberitahu cerita yang menarik itu adalah bahawa mereka berasa bebas untuk membuat tuntutan palsu tetapi mereka tidak boleh menyokong dengan kajian klinikal. Shaklee tidak gembar-gembur atau tuntutan palsu dalam mempromosikan produk mereka. Shaklee telah pernah ditanya oleh FTC atau FDA menarik balik apa-apa tuntutan produk mereka - sesuatu yang tidak boleh dikatakan untuk banyak pesaing mereka. Shaklee sentiasa membuat ujian bagi setiap produk yang mereka hasilkan. 


- Tiada testimoni. Salah satu sebab mengapa laman web syarikat lain adalah begitu menarik adalah testimoni. Dalam menilai testimoni anda perlu memahami bahawa kesan plasebo adalah hampir 50% untuk perkara-perkara seperti sakit pelepasan, tenaga dan perasaan kesejahteraan.

- Tidak dibayar sokongan. Pengendorsan adalah komoditi. Mereka yang dibeli dan dijual.Itulah sebabnya saya selalu mengabaikan sokongan oleh doktor dan atlet profesional.

Jadi apakah panduan untuk anda sebagai pengguna?

2) Peraturan Emas. Saya tahu bahawa bunyi jenis tipu, tetapi yang saya maksudkan:


- Komitmen Shaklee hanya membuat produk manfaat terbukti.
Sebahagian daripada anda mungkin ingat awal-awal dulu arah aliran mengenai kromium picolinate dan mineral koloid. Arah aliran semasa seolah-olah menjadi air sihir dan jus eksotik. Produk Shaklee dijamin SEMULAJADI SELAMAT, BERKESAN & TERBUKTI selama lebih 50 tahun.

Shaklee telah melihat semua produk-produk. Mereka boleh membuat banyak wang dari pemasaran orang-orang jenis produk, tetapi tiada bukti yang baik bahawa mereka sebenarnya bekerja - bahawa mereka memberi manfaat sebenar kepada orang-orang yang menggunakan mereka. Jadi Shaklee memilih untuk tidak membuat produk-produk yang hanya menguntungkan mereka sahaja. Tetapi memberi jaminan tanpa syarat setiap produk.

- Komitmen Shaklee hanya membuat produk yang tidak akan mendatangkan mudarat.
"Sebahagian daripada anda mungkin ingat produk-produk penurunan berat badan yang mengandungi ephedra (ma huang) dari beberapa tahun yang lalu.Shaklee dinilai ephedra untuk produk penurunan berat badan mereka. Ia berkesan meningkatkan kadar metabolik, tetapi ia juga menyebabkan aritmia - ia membunuh orang.


"Itu adalah jelas dari penulisan saintifik pada masa itu. Sudah tentu, Shaklee memilih untuk tidak menggunakan ephedra dalam produk penurunan berat badan mereka. Tetapi kebanyakan pesaing mereka digunakan - sehingga cukup orang mati bahawa FDA melangkah masuk dan mengharamkan ephedra."

- Komitmen Shaklee untuk membuat produk mereka sebagai semula jadi. Kita terdedah kepada bahan kimia yang terlalu banyak toksik dalam makanan yang kita makan, air yang kita minum dan udara yang kita sedut. Kerana itu saya lebih suka untuk mengelakkan bahan-bahan tiruan dalam makanan tambahan yang saya ambil.
"Saya telah melihat senarai bahan-bahan tiruan bahawa Shaklee tidak akan menggunakannya termasuk sucralose. Walaupun ramai pakar akan memberi jaminan kepada anda bahawa sucralose adalah selamat, pakar-pakar lain tidak begitu pasti."

"Peraturan saya adalah untuk tidak sengaja mengambil apa-apa bahan tiruan melainkan jika ia telah dalam bekalan makanan untuk sekurang-kurangnya 20 tahun dan masih dianggap selamat.

Senarai bahan-bahan Shaklee tidak akan menggunakan juga termasuk bahan-bahan GMO. Sekali lagi, ini adalah kawasan kontroversi, tetapi saya percaya bahawa terdapat terlalu banyak yang tidak dapat diselesaikan alam sekitar dan kesihatan kebimbangan sekitar makanan GMO.

"Jadi apa yang bottom line untuk anda sebagai pengguna?

Ia adalah sukar untuk layperson untuk menilai keberkesanan dan keselamatan bahan atau produk, tetapi anda boleh menjadi seorang pembaca label arif. Saya ingin mengesyorkan elakkan makanan tambahan yang mengandungi warna tiruan, pengawet dan pemanis (termasuk sucralose). Dan bagi produk makanan (shake, bar dan gel) Saya ingin mengesyorkan elakkan ia melainkan label khusus menyatakan bahawa mereka menggunakan bahan-bahan bukan GMO..

Terima kasih


0 comments:

Post a Comment