Wednesday 26 September 2012

GLA Complex

Posted by ckynnogha78 On Wednesday, September 26, 2012 2 comments



Uuuhhhhaaa.... Saya nak sharing sekejap. Ini pasal GLA. Baru-baru ini, saya didekati rakan yang ingin mengetahui macam mana nak hilangkan gatal-gatal kat badan. So, risik punya risik, study punya study, adalah didapati salah satu produk vitamin tanpa sintetik yang mampu mengawal rasa kegatalan tersebut ialah GLA Shaklee@ Gamma-Linolenic Acid). 

Apa specialnya GLA ni? GLA ini diekstrak dari borage seed (herba tradisi orang barat) yang mengandungi 2 kali ganda GLA dalam Evening Primrose Oil (EPO). Borage ni pulak ditanam secara ORGANIK yu... Yaaaahhh nakkah semulajadi ya?

      Apa yang anda perolehi sekiranya ambil GLA sebagai suplemen utama anda? 

      1.  Bagi yang nak conceive, ini salah satu cara alternative untuk mengawal selia hormone  lelaki dan wanita bahkan ia memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
     2.Melambatkan menopause (hot flasher, insomnia, depresi), tapi sekiranya amalkan GLA ni lama2, ia dapat mengetatkan uterus dan sekaligus memberi ton kulit lebih muda;
     3.Memperbaiki inflamasi kulit. Di sini fungsinya amat menarik bagi yang menghidapi eczema. Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan,dan kurap. 
     4.Meringankan sakit  dan bengkak.
     5.Menghalang komplikasi diabetes- merendahkan paras gula dalam darah. Sesuai diambil bagi ibu mengandung yang kena diabetes (termasuk orang tua). Bahkan meringkan kebas dan kesakitan disebabkan paras gula darah yang tinggi.
     6.Menghalang pertambahan berat badan dengan berkesan kerana ia berperanan merendahkan kolesterol LDL, memberi tone pada kulit dan otot. 
     7. Menghalang tekanan darah tinggi, menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, mengelak masalah jantung (arteriosklerosis)
     8.Memperbaiki keadaan kanak-kanak yang hiperaktif dan autism serta sukar memberi tumpuan belajar.


                                                                  
Jadi, apa yang perlu anda buat? SMSlah saya untuk mendapatkan koleksi vitamin tanpa sintetik yang menarik dan SUPERB ini. Try dulu...baru tahu...

*Produk ini tidak bertujuan untuk merawat, mendiagnos, menyembuh.

2 comments:

Kamek selalu ngidap kegatalan mcm mernas di tengkok,rasanya bagus mek cuba produk tok

Boleh try. Setakat tok bagi yg eczema or gatal2 dapat dikurangkan dan sapu dengan herbal cream InsyaAllah. maoknya. Berminatkah? sms kmk di no dbah ya k. ada less 13% bulan oktoeber tok. Setiap pembelian produk full akan diberik less 13%.

Post a Comment