Thursday 13 September 2012

Apa Khazanah Suami Isteri?

Posted by ckynnogha78 On Thursday, September 13, 2012 2 comments


Siapa tak nak anak u...

Bagi pasangan yang telah lama atau setahun lepas berkahwin tetapi belum memiliki anak sendiri sering mengundang resah. Tekanan semakin hebat apabila bulan bertukar tahun, namun zuriat yang ditunggu-tunggu tak kunjung tiba...Sehinggakan ada sesetengah pasangan dikatakan membuat perancangan tidak mahu memiliki anak terlalu awal.

Bagi pasangan yang belum dikurniakan cahaya mata, kedua-dua pasangan perlulah berusaha dan bersedia dari pelbagai aspek kerana rawatan kesuburan merupakan satu proses yang panjang dan tidak menjanjikan peratusan kejayaan yang tinggi tetapi yang penting USAHA + BERDOA!

Jadi, di sini saya ingin berkongsi vitamin kesuburan bagi pasangan yang telah berkahwin sahaja k... 

Banyak pengambilan Zinc Complex. Ini disebabkan zink mampu mengaktifkan sperma. Walau bagaimanapun pengambilan zink janganlah lebih dari 30mg sehari. Dengan mengambil zinc 2 biji sehari selepas makan ini dapat meningkatkan keupayaan seks lelaki, mencegah masalah prostat serta dapat memulihkan luka dengan cepat.



Bagi suami@lelaki, digalakkan mengambil Vitamin C Sustained Release tanpa sintetik. Buah betik adalah salah satu buah yang dipercayai kaya dengan vitamin C.Ianya merupakan antioksidan yang baik untuk tubuh badan. Kekurangan vitamin C dalam badan boleh menyebabkan ketidaksuburan sperma. Oleh itu, mengambil vitamin C sebanyak 500mg setiap hari bagi lelaki adalah penting. Isteri pun digalakkan mengambil vitamin C ini.


Vitamin E Complex tanpa sintetik juga satu keperluan bagi kaum lelaki. Vitamin E dipercayai dapat menyeimbangkan hormon dan memudahkan penyerapan vitamin-vitamin lain.Isteri tidak perlu mengambil Vitamin E Complex lagi kerana GLA Complex telah mengandungi Vitamin E.

Vitamin B Complex penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida. Di samping itu, dengan Vitamin B Complex semulajadi ini, ia dapat mengurangkan stress. Bagi pasangan yang ingin memiliki anak dinasihatkan agar tidak berputus asa dan stress. Vitamin ini perlu diambil oleh kedua-dua pasangan.Ambil sebiji sehari selepas breakfast




Bagi isteri@wanita pula, pertama sekali ialah memastikan hormon dalam keadaan normal atau peredaran pusingan haid yang teratur. Justeru, GLA Complex Shaklee berperanan dalam membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang mana ia memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub fallopio sehingga 5 hari. Ia dapat memperbaiki simptom PMS seperti mood swing, sakit payudara, kesakitan haid dan retensi air. Ambil 2 biji setiap malam selepas makan atau sebelum tidur.



Multivitamin@Vita-Lea pula berperanan sebagai pembekal kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh kita. Ringkasnya ia memenuhi ruang-ruang kosong dalam tubuh kita di mana mungkin kita tak cukup mineral dari diet seharian kita. Jadi bila badan dah cukup nutrien, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap. Vitamin ini perlu diambil oleh kedua-dua pasangan.

Sebagai umatNya, salah satu cara kita berusaha untuk mendapatkan cahaya mata ialah dengan mengambil vitamin tanpa sintetik ini. Dalam pada masa yang sama...berdoa memohon rezeki daripadaNYA. Pastikan anda minum air banyak kalau boleh 3 liter sehari..untuk melihat keberkesanannya ke atas anda.

Walau demikian, vitamin ini tidak bertujuan untuk merawat, mendiagnosis, mencegah atau menyembuh sebarang penyakit yang anda alami.

Aieh, apa ditunggu lagi? PM or sms saya cepat kit. Apatah lagi vitamin C dah kehabisan stok masa ini.


2 comments:

Usaha unti menambahkan zuriat...bagus produk tok

Kita hanya merancang..Tuhan menentukannya...coba lah bagi dah kawen laaa..

Post a Comment